בהשתתפות שרים וח"כים: אלפים בצעדת הענק לאביתר

בנצי לייזרוביץ No Comments on בהשתתפות שרים וח"כים: אלפים בצעדת הענק לאביתר

החלה הצעדה לאביתר. את הצעדה מובילים – ראש מועצת שומרון יוסי דגן לצד ראשי תנועת נחלה, שרים וחברי כנסת

צילום: עזרי טובי - מועצה אזורית שומרון
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפים משתתפים בשעה זו בצעדה לעבר הישוב אביתר בשומרון, בדרישה להסדיר את הישוב כפי שנחתם בהסכמים הקואליציוניים. הצעדה מתחילה בצומת תפוח ומשתתפים בה שרים וחברי כנסת. כוחות רבים של צה"ל מאבטחים את הצועדים. בשל כך כביש 505 נחסם לתנועת כלי רכב בין צומת תפוח לצומת אלון, עד 18:00 בערב.

צילום: רועי חדי

רועי חדי

בצעדה ובעצרת משתתפים 7 שרים ו-20 חברי כנסת בהם: שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לבטחון פנים איתמר בן גביר, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, שר המורשת הרב עמיחי אליהו, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן וכן חברי כנסת מכל מפלגות הקואליציה: בועז ביסמוט, ניסים ואטורי, טלי גוטליב, עמית הלוי, משה סעדה, אריאל קלנר, קטי שטרית, חוה אתי עטיה, ששון גואטה, אביחי בוארון, שמחה רוטמן, משה סולומון, אוהד טל, צבי סוכות, לימור סון הר מלך, יוסי טייב, אברהם בצלאל, סימון מישיאשווילי, יונתן משריקי וארז מלול וכן ראשי רבני הציונות הדתית: רב השומרון – הרב אליקים לבנון, הרב יעקב אריאל, רבה של צפת – הרב שמואל אליהו, הרב דב ליאור, וראש ישיבת ההסדר הר עציון – הרב יעקב מדן.

את הצעדה מובילים ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראשי תנועת נחלה דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר הצהרה בתחילת הצעדה: "אנחנו לא נכנעים לטרור".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הסביר את הצורך בעליה לאביתר ואמר: "יוסי דגן: "הגעת ההמונים היום היא ההוכחה לכך שעם ישראל רוצה את אביתר רוצה ציונות. יחד אנו צועדים עכשיו ואומרים: לעולם לא נתייאש מארץ ישראל, אפשר וצריך להתגבר על חולשות ועיכובים אפשר וצריך להתיישב בארץ ישראל הנצחית שלנו".

דגן הוסיף: "אתם הרוח האדירה של עם ישראל" ואמר: "הנצחון של עם ישראל על הטרור הוא הקמת ישובים חדשים, הם רוצים להוציא אותנו מארצנו ואנחנו נרים את הרוח, נצעד בראש מורם לאביתר שהוא סמל לאמונה וכוח של עם ישראל. ונדרוש את הדבר הכל כך פשוט, לבנות בארצנו בחופשיות, להסדיר את מתווה אביתר, ולאפשר ל 53 המשפחות לחזור הביתה. יחד ננצח".

יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס: "ההתמודדות היעילה עם טרור כמן שהייתה במשך ההיסטוריה להקים ישובים חדשים. אנחנו רואים את הציבור הגדול שמצביע ברגליים על ישוב הארץ והחזרה במיידית לאביתר".

יו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף: "מדהים לראות את הציבור הגדול שהגיע היום לחזק את ממשלת ישראל לממש את מדיניות בניינה של ארץ ישראל שלשמה נבחרה. אנו מצפים כי הממשלה תאשר מיידית את חזרת המשפחות והישיבה לאביתר ותקים ישובים חדשים רבים ביהודה ושומרון בנגב ובגליל".



0 תגובות